Mis on QR pilet ja kuidas seda kasutada?
QR pilet on elektrooniline sõidukorrapilet koos kandilise vöötkoodiga (QR-kood), mille abil on võimalik pilet ühissõidukis valideerida.
Ühe QR piletiga saab sõita valitud arv sõidukordi, maksimaalselt kuni kümme korda. Kordade arv tuleb valida ostu hetkel. QR-pilet tuleb valideerida ühissõiduki esiukse juures oleva validaatori abil. Selleks aseta nutiseadme ekraanil kuvatav või paberile prinditud QR-kood validaatori koodilugeja ekraani juurde.
Pea meeles, et valideeritud QR pilet kehtib ühel konkreetsel sõidul. Valideerimata QR pilet kehtib 1 aasta.
QR piletit saab kasutada üksiksõitudeks, samuti on võimalik tasuda mitme inimese sõidud ühe korraga, valides nooltega vastava piletite arvu validaatorist ja kinnitades ostu QR koodi registreerimisega.
Kuidas QR-piletit osta?
Pileti saab osta nii sisse logides kui ka sisse logimata. Pärast makse sooritamist on võimalik pilet veebilehelt alla laadida. Lisaks saadetakse pilet ka sinu e-postile.
Kui oled sisse loginud ja ostad pileti, siis on ostetud pilet nähtav hiljem ka “Minu piletid” alamlehel. Pileti detailvaates on näha pileti andmed ja QR-kood, mida saab kasutada ühissõidukis pileti valideerimiseks.
QR-piletit on võimalik osta ka mobiilirakendusest. Selleks lae Google Play poest või App Store’st alla Pilet.ee mobiilirakendus. Mobiilirakenduse kasutamiseks pead eelnevalt konto looma ja sisse logima. Mobiilist ostes lisandub piletihinnale teenustasu 0,32 eurot.
ÜHISKAART JA SELLE KASUTAMINE
Mis on Ühiskaart ja kus saab seda kasutada?
Ühiskaart on puutevaba sõidukaart, mille abil on võimalik mugavalt osta ja valideerida ühissõidukites pileteid. Samuti on võimalik ühiskaardile raha laadida, mida saab kasutada piletite ostmiseks.
Ühiskaarti saad kasutada järgmistes linnades ja maakondades: Tallinn, Harjumaa, Tartu linn, Tartumaa, Saaremaa, Hiiumaa, Jõgevamaa, Kohtla-Järve, Narva, Lääne-Virumaa, Põlvamaa, Valgamaa ja GoBus kaugliinidel olenemata ostukohast.
Lisaks saab Ühiskaarti kasutada ka Elroni rongides - vt järgmine punkt.
Kas Ühiskaardiga saab sõita ka Elroni rongides?
Ühiskaarti saab kasutada Elroni rongides I kuni V tsoonis.
Selleks tuleb Ühiskaardile osta Elron päevapilet või Elroni 30 päeva pilet. Ühiskaardil oleva raha eest Elroni rongides pileteid osta ei saa. Ühiskaardile pileti ostmiseks peab sisestama Ühiskaardi numbri ning sõiduõiguse tõendamiseks tuleb rongis olles esitada Ühiskaart klienditeenindajale, kes kontrollib kaardil oleva sõiduõiguse olemasolu.
Kui ostsid Elroni pileti isikukoodi alusel, siis tuleb Elronis oma sõite tõendada ID-kaardiga.
Elroni klienditeenindajalt ei saa osta perioodipileteid, need tuleb soetada eelmüügist (pilet.ee, mobiiliga või müügipunktist). Osta Elroni perioodipilet siit.
Kuidas osta Ühiskaardile piletit?
Tallinn.pilet.ee veebilehelt - vali pilet ja sisesta Ühiskaardi number. Internetipangast on võimalik piletit osta ja laadida raha Swedbanki, SEB, LHV ja Luminor panga kliendil. Võimalik on maksta ka MasterCard või Visa krediitkaardiga.
Pilet.ee mobiilirakendusest - lae alla Android või iOS mobiilirakendus.
Müügikohtades - Esita Ühiskaart või ütle Ühiskaardi number. Seejärel vali pilet või laetav rahasumma. Vaata müügipunkte siin.
Miks on vaja Ühiskaart isikustada ja kus seda teha saab?
Kaardi isikustamisel seotakse kaart konkreetse isikuga, mis võimaldab:
tallinlasel, kelle elukohaks on registreeritud Tallinn, sõita ühistranspordis tasuta.
kaardiga siduda ja kasutada isikule määratud sõidusoodustusi. Enamik sõidusoodustusi kantakse kaardile automaatselt, kontrollides isiku kuuluvust (üli)õpilaste või pensionäride registrisse.
kaardi kadumisel säilitada kaardile laetud raha ja piletid. Piisab vaid uue kaardi isikustamisest ning saad raha ja pileteid edasi kasutada.
Kaarte saab isikut tõendava dokumendi ettenäitamisel isikustada ka müügikohtades. Sellisel juhul kaasneb teenustasu (1 euro).
Mis vahe on isikustatud ja isikustamata kaardil?
Soodustuste kasutamiseks on vajalik Ühiskaart isikustada, st siduda konkreetse isiku isikukoodiga.
Isikul saab olla vaid üks isikustatud Ühiskaart. Isikustamata Ühiskaart ei ole seotud ühegi konkreetse isikuga.
Isikustamata Ühiskaarti saab kasutada igaüks, isikustatud kaarti ainult kaardi omanik.
Mida teha, kui olen Ühiskaardi ära kaotanud?
Kui oled Ühiskaardi ära kaotanud ja soovid ühistransporti kasutada ka tulevikus, siis soovitame sul soetada uus Ühiskaart ja see isikustada.
Kõik kaotatud isikustatud kaardiga seotud sõidusoodustused, sõidupiletid ja raha jääk kanduvad uuele Ühiskaardile selle isikustamisel (v.a. Elroni piletid. Elroni piletite ümbertõstmiseks saata avaldus aadressile [email protected]).
Isikustamata Ühiskaardi kaotamise korral ei ole võimalik sõidusoodustusi, pileteid ja raha uuele kaardile kanda ega ka kaarti sulgeda. Seega soovitame oma Ühiskaart kindlasti isikustada.
Kaardi sulgemiseks helistada numbril 6118000.
Kas Ühiskaarti saab tagastada?
Ühiskaardi saab tagastada kuue kuu jooksul alates kaardi ostmisest.
Isikustamata Ühiskaardi saab tagastada Tallinna Linnakantselei teenindussaalis (Vabaduse väljak 7), Tallinna Vanasadama A- ja D-terminali R-Kioskis, Tallinna lennujaama R-kioskis, Balti jaama R-Kioskis ja Tallinna bussijaamas asuvates T-Pileti piletikassades Isikustatud Ühiskaardi saab tagastada ainult Tallinna Linnakantselei teenindussaalis.
Füüsiliselt rikutud Ühiskaardi tagatisraha ei tagastata. Tasuta väljastatud ühiskaardi tagastamisel tagatisraha ei maksta.
Ühiskaardi tagasiostmisel tagastatakse selle ostuhind ja kaardil olnud raha jääk, kui see on alla 20 euro. Kaarte, mille rahajääk on suurem kui 20 eurot, saab tagastada ainult Tallinna Linnakantselei teenindussaalis isikut tõendava dokumendi alusel.
ÜHISKAARDILE RAHA LAADIMINE
Ühiskaardile on võimalik laadida raha, mille eest saad ühissõidukis kaarti valideerides osta ühe tunni pilet.
Tunni pileti hind (1.10 € ja sooduspileti korral 0,55 €) võetakse automaatselt sinu kaardi rahasaldost maha.
Ühiskaardile laaditud raha eest ei saa osta Elroni üksikpileteid.
Raha tagastamine
Kaardile kantud rahal ei ole kasutamiseks ajalist piirangut ning see võimaldab piletikaarti ja seal olevat piletiraha kasutada ka kuu või aasta jne pärast. Kui inimene soovib kaardile laetud raha tagasi saada, siis seda on võimalik teha saates digitaalselt allkirjastatud avalduse aadressile [email protected] või paberkandjal Tallinna linnavalitsuse teeninduspunktis. Raha tagastatakse kliendi arveldusarvele seadusega kehtestatud korras. Tagastatavast summast peetakse kinni panga ülekande teenustasu vastavalt panga poolt kehtestatud hinnakirjale.
Ühiskaardi kontole kantud mittesihtotstarbeliste (piletite ostuks) summade tuvastamisel antud rahalised tehingud tühistatakse ning summad tagastatakse vastava rahalaadimiskanali kaudu (kontolt-kontole, kõnekaardilt-kõnekaardile).
SOODUSTUSED
Kuidas toimida, kui sõidusoodustuse saamise alus on muutunud?
Kui sõidusoodustuse saamise alus (rahvastikuregistrijärgne elukoht, õpilase õppeasutus jms) on muutunud, tuleb Ühiskaart uuesti isikustada.
Tasuta sõidu õigus Tallinna ühistranspordis ja seda tõendavad dokumendid
Leiad need Tallinna kodulehelt - vaata siit.
Tallinlase tasuta sõidu õigus ei kehti Harjumaa ühistranspordis.
Tallinlase tasuta sõit Elron rongides
Tallinna linna ja Elroni vahel on sõlmitud koostööleping, mille alusel saavad rahvastikuregistrijärgsed tallinlased Tallinna piires (I tsoonis) Elroni rongides tasuta sõita.
Tallinlaste tasuta sõidu õigus kehtib vaid isikustatud Ühiskaardi esitamisel. Isikustatud Ühiskaart kehtib koos Eesti Vabariigis väljastatud isikut tõendava dokumendiga.
Tallinlaste tasuta sõidu õigus kehtib järgmiste peatuste piires:
Läänesuunal: Tallinn (Balti jaam) – Lilleküla – Tondi – Järve – Rahumäe –Nõmme – Hiiu – Kivimäe – Pääsküla - Laagri.
Edelasuunal: Tallinn (Balti jaam) - Tallinn-Väike – Liiva.
Idasuunal: Tallinn (Balti jaam) – Kitseküla – Ülemiste - Vesse.
Rongis tuleb klienditeenindajale esitada isikustatud Ühiskaart või muu kaart koos isikut tõendava dokumendiga. Klienditeenindaja valideerib sõidu. Valideerimine on kohustuslik.
Ühiskaardile laaditud raha eest ei saa osta Elroni üksikpileteid.
PILETID
Kas Ühiskaardile on võimalik laadida raha ja osta 30 päeva pileti üheaegselt?
Ühiskaardile on võimalik osta 30 päeva pilet ja selle kehtivuse ajal laadida ka raha. Valideerimisel kontrollib süsteem algselt e-pileti (1, 3, 5, 30 päeva pileti) olemasolu. Kui see puudub, kontrollitakse raha olemasolu kaardil ja raha puudumisel tuleks osta pilet bussijuhilt või sõidukist väljuda.
Ühiskaardi kontole ostetud 1, 3 või 5 päeva pilet kehtib alates esimesest valideerimisest.
Mis vahe on 30 päeva piletil ja ühispiletil?
Tallinna 30 päeva piletit saab kasutada ainult Tallinna ühistranspordis - trammis, trollis ja bussis.
Tallinn – Harjumaa ühispiletiga saab sõita Tallinna Ühistranspordis ja Harjumaa ühistranspordiliine teenindavates bussides.
Tallinn – Elroni ühispiletiga saate sõita Tallinna Ühistranspordis ja Elroni rongiga.
Mis saab, kui tunnipileti aeg saab otsa ja sõidan endiselt ühistranspordis?
Kui tunnipileti aeg saab otsa selles sõidukis valideeritud sõidu jooksul, siis võid Tallinna ühistranspordis sõidu olemasoleva piletiga lõpetada.
Harjumaal peab sõitjal olema kehtiv sõiduõigus terve sõidu jooksul.
VALIDAATOR JA SELLE KASUTAMINE
Ühiskaardi kasutamine ja valideerimine ühissõidukis
Ühiskaardiga valideerimisel kontrollitakse kehtiva sõidupileti ja sõidusoodustuse olemasolu. Sõidupileti puudumisel, kuid raha olemasolul Ühiskaardil, müüakse sõitjale 1 tunni e-pilet.
Sõiduõigus või e-pilet tuleb valideerida igal sisenemisel ühissõidukisse, viibutades kaarti validaatori ees.
Validaatori sinine tuli – viibuta kaarti.
Validaatori roheline tuli – pilet on aktiveeritud või perioodikaart või sõidusoodustus kehtib.
Validaatori punane tuli – sõiduõigus puudub ning ei ole piisavalt raha üksikpileti müügiks.
Validaatori kollane tuli – oota, seade teostab päringut.
Ühiskaardiga saad osta pileti korraga kuni viiele sõitjale. Selleks:
valideeri enda reis;
vali nooltega täiendavate piletite arv;
valideeri lisapiletite ost.
Korduval valideerimisel ilma täiendavate reisijate arvu valimata lisapiletit ei müüda, vaid näidatakse veelkord valideeritud sõidu infot.
Kui e-pilet või sõiduõigus jääb valideerimata, järgneb trahv piletita sõidu eest.
Kuidas osta ühe kaardiga mitu piletit (koos reisivad inimesed)?
Korraga saab osta kuni viis lisapiletit. Selleks registreeri validaatori juures kõigepealt enda sõit, vali nooltega täiendavate piletite arv ning viibuta kaarti uuesti validaatori juures.
Mis juhtub, kui olen Ühiskaardi valideerinud ja kogemata valideerin kaardi teist korda?
Ei, mitmel järjestikusel korral kaarti validaatori ees viibutades ei võeta Ühiskaardilt täiendavalt raha, vaid kuvatakse ainult piletiinfot. Lisapileti soetamiseks on tarvis valida validaatori ekraanilt täiendavate piletite arv ning need eraldi valideerida.
Mida teha, kui validaator üldse Ühiskaardile ei reageeri?
Esiteks tuleb kontrollida ühissõiduki teisi validaatoreid, kas nendes on võimalik pilet valideerida. Kui ühissõidukis mitte ükski validaator ei reageeri, siis palutakse sõitjal veast informeerida, helistades tasuta infotelefonile 611 8000.
Mida teha, kui validaator näitab, et sõiduõigust ei ole (st raha on otsas või 30 päeva pileti kehtivusaeg lõppenud) ja sularaha kaasas ei ole?
Inimesel on võimalik endale sõiduks soetada pilet mobiiltelefoniga veebilehelt ytkpohja.pilet.ee.
Samuti on sul võimalik kasutada Pilet.ee Androidi või iOSi mobiilirakendust QR-pileti ostmiseks.
Alates 01.01.2013 on tallinlasele ühistransport tasuta. Kui ma ühistransporti sisenedes Ühiskaarti ei valideeri, kas siis tehakse trahv piletita sõidu eest?
Tasuta sõiduõiguse annab tallinlasele valideeritud isikustatud Ühiskaart. Kui Ühiskaardil olevat tasuta sõidu õigust ühissõidukisse sisenemisel ei valideerita, siis loetakse seda sõiduõiguse puudumiseks ja kontrolliõigusega ametiisikul on õigus määrata rahatrahv sõiduõigust tõendava dokumendita sõitmise eest Ühistranspordiseaduse § 54 ⁷ (1) alusel kuni 10 trahviühiku suuruses summas.
Kas valideerimata sõidu eest võidakse trahvida?
Jah, isegi kui olete oma kaardiga seotud kontole raha kandnud või ostnud mõne pileti või omate tasuta sõiduõigust, kuid ei ole oma sõitu valideerinud, võidakse trahvida kuni 10 trahviühiku suuruses summas. Sõiduõiguse ühistranspordis annab valideeritud sõit. Küsimuste korral kirjuta meile aadressil [email protected]
Kuidas kasutatakse validaatoritest kogutud andmeid?
Validaatoritest saadavad andmed annavad üldise ülevaate, mis kell ja päev ning kuidas on sõiduliinid koormatud – see võimaldab reguleerida sõidugraafikuid ning teha vajadusel muudatusi.
Ridango piletipoe kasutajad internetis või Ridango appide kasutajad teistes seadmetes nõustuvad järgima järgmisi tingimusi:
Piletipoodi haldab Ridango AS, aadress Järvevana tee 7b, Tallinn 10112, Eesti, e-post: [email protected]
Ridango müüb pileteid teiste ettevõtete ja kohalike omavalitsuste ülesandel ja eest ning ei oma õigust piletihindade kehtestamiseks või muutmiseks. Piletitega seotud õigused ja kohustused määrab ja teavitab ettevõte või asutus, kelle pileteid müüakse ja Ridango ei vastuta nende õiguste sisu ja täitmise eest ega nende õiguste ja kohustuste muutmise eest. Piletite vahetamine ja/või tagastamine määratakse ja toimub ettevõtte või asutuse poolt, kelle pileteid müüakse, kui ei ole teisiti sätestatud.
Kasuajad saavad ostetud pileti(d) vastavalt valitud viisile makse tegemisel. Sõltuvalt teenusest, on Ridangol õigus lisada piletihinnale teenustasu.
Alustades piletipoe lehekülje kasutamist, kasutaja nõustub, et lisaks neile küpsistele, mis on otseselt vajalikud veebis navigeerimiseks, Ridango kasutab küpsiseid kogumaks statistilist infot läbi enda või kolmandate isikute küpsiste. Kogutavat informatsiooni võime jagada oma partneritega analüüside tegemiseks.
Ridango piletipoe leheküljel võivad olla viited ja lingid internetis leiduvale informatsioonile üle maailma. Kuna Ridango ei oma kontrolli nende teiste veebilehtede ja seal oleva informatsiooni üle, ei vastuta Ridango nende kodulehtede õigsuse, asjakohatuse, sisu ega informatsiooni eest.
Igasugune piletipoe lehekülje, selle sisu ja andmete kasutamine (sh. piletipoele viitamine), samuti piletite müügi või edasimüügi, reklaami, ärilisel vm. viisil kasu saamise eesmärgil, sh. piletite vahendamiseks, ei ole Ridango eelneva kirjaliku nõusolekuta lubatud.
Piletipoe kasutaja kohustub hoiduma mistahes viisil ja vahenditega Ridango piletipoe lehekülje toimimisse ja tehniliste lahendustesse sekkumisest. Igasugune piletipoe kasutamise monitooring (jälgimine, loendamine) ja saadud andmete (sh. lehekülje sisu) kopeerimine, reprodutseerimine, muutmine, kasutamine ja avaldamine mistahes eesmärkidel on keelatud. Igasugune tegevus, millega võib kaasneda piletipoe süsteemi ja lehekülje ülekoormamine või piletipoe toimimise häired, on keelatud.
Piletipoe kasutamistingimuste rikkumise korral on Ridangol õigus kasutaja kasutust piirata või blokeerida kasutaja juurdepääs.
Kasutamaks piletipoe kodulehte, peab kasutaja olema vähemalt 18 aastane teovõimeline isik või kui isik on 7-18 aastane, omama seadusliku esindaja nõusolekut piletipoe kasutamiseks.
Piletipoodi registreerimisel kasutajad märgivad oma nime ja kontaktandmed. Kõik Ridango piletipoe külastajad annavad oma tingimusteta nõusoleku Ridngole nende isikuandmete käitlemiseks Eesti Vabariigis kohaldatava isikuandmete kaitse seaduse tähenduses. Ridango poolt käsitletavad isikuandmed nendes tingimuste raames on piiratud andmetega, mis on vajalikud online piletipoe opereerimiseks ja kasutaja poolt valitud piletite müügiks. Ridango kasutab tehnilisi meetmeid tagamaks turvalist ostukeskkonda ja isikuandmete kaitse. Ridango säilitab kasutaja andmed kui vajalik teenuse pakkumiseks. Kasutajal on õigus küsida enda andmeid ja ebaõigete andmete korral paluda nende parandamist või eemaldamist.
Ridangol on õigus piletipoe kasutamise tingimusi muuta ilma eelneva etteteatamiseta. Muudatused jõustuvad nende avaldamisest kodulehel.
Piletipoe kodulehe kasutamisest tekkinud vaidlused lahendatakse Harju maakohtus käesolevate tingimuste ja Eesti Vabariigi seaduste alusel.